Scroll to top

تاریخچه آرم و نشانه جاینت GIANT

در سال ۱۹۷۱ شرکت GIANT در داجیا تایوان توسط آقای کینگ لیو (KING LIU) تاسیس شد. آرم اولیه ظاهر نسبتا ساده ایی داشت و بعد از سال ها محبوب بوده و هنوز هم در برج معروف در شرکت جاینت مشاهده میشود.
در سال ۱۹۸۱ تیم طراحی شرکت جاینت از آرم جدید رونمایی میکند و این آرم شامل ۲ آرم با معانی مختلف است :
۱- آرم نوشتاری ۲- آرم بصری میباشد.
آرم نوشتاری: این آرم براساس دانش طراحی و یک نرمی و یک طرحی مورب دارد که باعث میشود به معنای یک شرکت دوچرخه سازی رسید و حرف (G) در نوشته خود یک فرمی منحصر به فرد دارد که آن را از تمامی آرم های دیگر متمایز میکند.
لوگو بصری: یک دایره آبی رنگ و داخل آن اشکالی موجدار انتزاعی نمایش داده شده، دایره به چرخ دوچرخه یا خورشید اشاره میکند و اشکال موجدار انتزاعی آن نماد تپه، جاده، دریا و یا حتی میتوان به پرنده تعبیر کرد.
در سال ۲۰۱۶ با توجه به رشد سریع و پیشرفت روز افزون در حوزه طراحی و تبلیغات، شرکت جاینت با تیم طراحی خود تصمیم به تغییر آرم خود میگیرد. این کار را به طوری انجام میدهد که از دید مشتریان قابل دید نباشد به طوری که تا قبل از سال ۲۰۱۹ فقط روی یک سری از مدل های حرفه ایی این کار را انجام داد و رفته رفته درسال ۲۰۱۹ تصمیم میگیرد که درتمامی مدل های دوچرخه، تبلیغات، طراحی داخلی فروشگاه ها، سایت ها و دیگر شبکه ها تغییر خود را به نمایش دربیاورد و در این تغییر بزرگترین چیزی که به چشم میخورد حذف آرم بصری میباشد، فقط از آرم نوشتاری استفاده شده است.
با توجه به طراحی جدید جاینت شعار خود را نیز از RIDE LIFE. RIDE GIANT به RIDE UNLEASHED تغییر داد که به معنای رها راندن و با خیال راحت دوچرخه سواری کردن میباشد.
در آرم جدید از نظر طراحی یکی از طراحی های موفق برای یک شرکت میتواند باشد که در این طراحی هم نرمی و هم سختی در نوشتار دیده میشود به همراه نوشته مورب که تداعی کننده دوچرخه سواری آسان و راحت در مسیر های سخت و طاقت فرسا است.
منبع: واحد تبلیغات انرژی موتور

 

لوگوی جاینت

۲ comments

Post a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.